Més informació [ Detall d'activitat

 
1002250511   Flipped classroom: capgira la teva classe i enganxa el teu alumnat utilitzant les TIC
2018-2019   Curs. Primària-Secundària
  
   22/7/2019 - 25/7/2019 (16 hores) de 15:30h a 19:30h
   AJ Edifici Media-TIC - Cibernàrium
   C. Roc Boronat, 117 (Districte 22@) (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
  
  
Inscripció   09/01/2019 - 18/01/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Vols flipar l’aprenentatge del teu alumnat? No en tens ni idea de com iniciar el procés anterior? T’agradaria dominar algunes tecnologies per poder proposar accions i generar continguts que vagin més enllà del text?
Si alguna de les teves respostes ha estat SÍ, aquest és el curs que estaves buscant! Durant 16 hores treballaràs de valent per tal de poder idear i desenvolupar un procés que afavoreixi l’aprenentatge invertit o flipped learning, mitjançant la integració de tecnologies de la web social.
T’arrisques a editar imatges o presentacions interactives, a produir screencasts, a dissenyar qüestionaris que es contestin sincrònicament, en línia i fent ús de components de realitat augmentada, a generar memes i gifs amb finalitats educatives?
Inscriu-te en aquest curs per fer realitat la teva classe funtàsTICa!
  
Objectius   General:
- Dissenyar quatre etapes de l’aprenentatge invertit (abans de classe, a la classe, després de classe i de nou a la classe) fent ús de diverses tecnologies d’internet, tant per la producció de recursos per part del/de la professor/a com per la generació de productes d’aprenentatge per part dels/de les estudiants.
- Integrar, de manera eficaç i eficient, tecnologies d’internet dins de les diverses accions que comprenen un procés d’aprenentatge invertit d’èxit.
Específics:
- Adquirir coneixements teòrics i pràctics que afavoreixin el disseny, el desenvolupament i la valoració crítica de la metodologia de l’aprenentatge invertit (flipped learning o FL).
- Generar artefactes digitals com ara: imatges i vídeos interactius, gifs, elements de realitat augmentada (RA), presentacions, formularis, screencasts, etc. integrant-los en diferents moments de la metodologia de treball del curs.
- Obtenir un domini tècnic bàsic de recursos/serveis d’internet, susceptibles de ser utilitzats en les diferents fases de la metodologia treballada.
- Lliurar feedback crític, de cara a l’evolució dels diferents reptes educatius presentats al curs, basats en la metodologia FL.
- Valorar positivament la integració de les tecnologies de la web social dins dels processos educatius.
  
Continguts   Sessió 1 – Què saps sobre els aprenentatges i les classes flipants?
- Definició d’aprenentatge invertit i d’aula invertida
- Fases de l’aprenentatge invertit
- Artefactes digitals i tecnologies de la web social:
- Gestió de la informació: repositoris amb Symbaloo
- Producció de continguts audiovisuals: screencasts amb Screencastify i vídeos interactius amb Edpuzzle
- Producció d’evidències d’aprenentatge audiovisuals amb Flipgrid
Repte educatiu (part 1): accions de la/del docent abans de classe + definició del tema/contingut + disseny de les activitats i recursos + determinació dels artefactes inicials (productes educatius)
Sessió 2 – La volta a l’aula... i ara què?
- Dinàmiques de treball a la classe física per afavorir l’aprenentatge invertit (individual i en equip)
- Tecnologies de la web social:
- Edició de presentacions col·laboratives amb Presentacions de Google Drive
- Producció d’evidències d’aprenentatge interactives amb Genial.ly
Repte educatiu (part 2): accions de la/del estudiant a l’aula + estratègia de dinamització del l’aula + definició dels productes d’aprenentatge que han de realitzar els/les estudiants
Sessió 3 – De nou al núvol... com seguim?
- Instruments d’avaluació i la seva transferència en formats online
- Tecnologies de la web social:
- Generació de codis QR amb QR Generator
- Avaluació en línia dels coneixements amb Formularis de Google Drive
- Producció d’evidències d’aprenentatge basades en RA amb Aurasma
Repte educatiu (part 3): accions de la/del docent després de la classe presencial + edició de qüestionaris d’avaluació online + definició de les activitats de les/dels estudiants amb RA
Sessió 4 – Feedback durant la classe
- Estratègies d’avaluació
- Rúbriques d’avaluació
- Tecnologies de la web social:
- Avaluació amb elements de RA amb Plickers
- Avaluació individual i per equips (sincrònica) amb Kahoot
- Producció d’evidències d’aprenentatge o d’elements motivadors: memes i gifs amb Giphy
Repte educatiu (part 4): accions de la/del docent a l’aula + disseny d’instruments d’avaluació fent ús de RA i integrant elements lúdics
  
Avaluació   Avaluació assistents: APTE/NO APTE
• Assistència: les perdones participants hauran d’assistir com a mínim al 80% de les hores
• Aprofitament: S’avaluarà la integració dels coneixements mitjançant la realització d’una activitat pràctica on hauran de dissenyar una activitat aplicable als seu dia a dia on integrin els coneixements i eines treballats a les sessions.
Avaluació de satisfacció: al final de l’activitat, el Cibernàrium farà arribar a totes les persones participants de l’activitat una enquesta de satisfacció quantitativa i qualitat de l’activitat.
  
Requisits de  certificació   Superar l’avaluació amb un APTE amb el 80% d'assistència
  
E-mail   esther.farre@barcelonactiva.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   22/07/2019   1530   1930 
 Sessió 2   dimarts   23/07/2019   1530   1930 
 Sessió 3   dimecres   24/07/2019   1530   1930 
 Sessió 4   dijous   25/07/2019   1530   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent